The Final Countdown!!!

Eindelijk!!! Vandaag wederom een brief in de bus van Strabag. 2 brieven in feite: 1x een brief met de EAN codes die nodig (kunnen) zijn voor het aanvragen van levering electra en gas, maar veel belangrijker was de 2e brief. Hierin werd ons medegedeeld dat de oplevering van ons appartement plaats zal vinden op:

MAANDAG 5 FEBRUARI 2007 aanvang 12.00 UUR

Nu we een definitieve datum hebben gaat alles toch wel heel erg snel. We hadden verwacht alles ruim tevoren te weten, zodat we een week of 5 hadden om bestellingen, zoals van de vloer, te bevestigen met een afleverdatum. Gelukkig lijkt alles toch wel goed uit te komen wat betreft levertijden. Je moet je toch niet voorstellen dat je na 3 jaar eindelijk de sleutel hebt en dan niet aan de slag kunt vanwege langer dan verwachtte levertijden. Nu hebben we wel het voornemen om de tijd te nemen en alles in 1 keer af te werken, maar om tijd te verdoen met niets doen is nu ook weer niet de bedoeling.

Dat brengt me meteen op het volgende. Want de spullen kunnen dan wel op tijd aangevoerd worden, het lijkt er op dat het nog een hele toer gaat worden om de bestellingen in huis te krijgen, want wat staat er nog meer in de brief:

Wij willen u erop attent maken, dat de mogelijkheid bestaat dat op het moment van oplevering geen gebruik gemaakt kan worden van sommige voorzieningen zoals:

  • Vuilcontainers aan de openbare weg
  • Gedeeltelijk de stallingsgarage
  • Hoofdentree, bellentableau, postkasten
  • Hellingbaan aan de achterzijde van het gebouw
  • Hallen van sommige nog niet opgeleverde verdiepingen

Vrachttransporten kunnen het gebouw op sommige momenten slecht tot niet bereiken, dit komt omdat de openbare weg nog gerealiseerd moet worden, cq. in realisatie is.

Desalniettemin zijn we blij dat de oplevering plaats gaat vinden, maar zoals het er naar uitziet zitten ze erg dicht tegen de einde van het contracttijd aan en wordt er een potje paniekvoetbal gespeeld om boetes te voorkomen. Dit wordt uiteraard wel goed in de gaten gehouden.

Onze vingers beginnen te jeuken en we hopen snel aan de slag te kunnen gaan.

0 reacties op “The Final Countdown!!!

  1. Hallo Frans en andere lotgenoten.
    Ik begrijp, dat je vingers jeuken en dat je snel aan de slag wilt, maar ik ben van mening dat we een oplevering in zo’n staat NIET moeten accepteren! Een goede, veilige bereikbaarheid van het betreffende appartement is absoluut noodzakelijk! We hebben “onze mond altijd vol” over de ARBO wet. En wie betaalt de schoonmaak kosten, als al die verhuizers, installateurs, enz. de klei/grond naar binnen brengen??
    Laten we met zijn allen (VvE) STRABAGH “voor het blok zetten” en de oplevering van de algemene ruimten en toegang (nog)niet accepteren!!
    Dan nog maar een weekje wachten op “de Final Downloading en Installation”

    Met groeten,
    Gerda en Ad de Mol huisnr. 151

    P.S. Wij zijn blij, dat we nog niet aan de beurt zijn!

  2. Hallo, Frans

    Wij hopen dat het bestuur de rug recht houdt en de oplevering van de algemene ruimtes, in deze staat, niet accepteerd. Wij hopen tevens dat iedereen de 5% regeling toepast voor al deze tekortkomingen! Gewoon doen! De aanneemsom = verkoopsom – grondkosten, 5% daarvan ligt gemiddeld tussen de 8.000,= en 20.000,= euro, wat een goede stok achter de deur is. Als 75 bewoners dit toepassen ligt er voor Strabag 900.000,= euro
    “op straat” Een goede afloop voor ons is dan naar wij aannemen dichterbij.

    Groeten en Succes

    Annie en Ferd Verlaar
    Huisnummer 155

  3. Hallo Ferd,

    wees maar niet bang voor wat betreft de algemene ruimtes, als het niet in orde is zal het niet geaccepteerd worden. Ik ben het ermee eens dat iedereen de 5% regeling toepast, dat geeft wat mogelijkheden om zaken geregeld te krijgen. Echter, de 5% regeling is in principe alleen van toepassing op de prive-ruimtes, het eigen appartement dus. Wat wel in je koopcontract staat bij de betaling van de laatste termijn (10%) is dat het appartement op redelijke wijze bereikbaar moet zijn. Een link met de algemene ruimtes is duidelijk aanwezig.