Sydney

sydney2

Op woensdag 4 november zijn we om 21.45 uur vertrokken vanuit Londen naar Sydney. De vlucht naar Sydney met tussenstop in Bangkok duurde alles bij elkaar ruim 20 uur. Met het tijdsverschil erbij kwamen we op vrijdagochtend 6 november om 6.10 uur ’s ochtends aan in Sydney. In Nederland was het toen nog donderdagavond 21.10 uur.

Na onze koffers opgehaald te hebben, zijn we eerst een bakje koffie gaan drinken. Toen we daar zaten en aan het puzzelen waren hoe we het beste bij het hotel konden komen, werden we aangesproken door een mevrouw die aan het tafeltje naast ons zat: of ze ons kon helpen! Met haar hulp hebben we de trein naar het centrum genomen. Vandaar was het nog een stukje lopen naar het hotel, maar omdat we niet goed wisten welke kant we op moesten stonden we de kaart te bekijken toen er weer iemand ons aansprak en vroeg of we hulp nodig hadden! De Australiërs zijn wel erg behulpzaam en vriendelijk hebben we gemerkt. Omdat we te vroeg in het hotel (Travelodge Sydney) waren en onze kamer nog niet gereed was, hebben we de koffers daar achtergelaten en zijn de omgeving gaan verkennen. We hebben een wandeling gemaakt door de Chinese tuin van Darling Harbour. Ook hebben we het (kleine) parkje Hyde Park dichtbij het hotel bekeken en daar zagen we al meteen mooie vogels zoals ibissen.

Na 13.00 uur konden we naar onze kamer en hebben we lekker een douche genomen; dat was wel nodig ook! Daarna lekker uit eten geweest en vroeg onder wol gekropen.

sydney1De volgende dag zijn we naar de haven gewandeld. We zaten hier vlakbij en toen we de bocht om kwamen zagen we de Sydney Opera House; het bekende landmerk van Sydney. Een raar gevoel om hier nu gewoon dichtbij te staan. Het is echt een prachtig gebouw en vanaf de haven heb je een fantastisch uitzicht op onder andere de Sydney Harbour Bridge. Ook hebben we een rondvaart gemaakt. Tevens hebben we een wandeling gemaakt door het oude Sydney, the Rocks en een markt bezocht. Daarna zijn we de botanische tuinen gaan bezichtigen en ook daar zagen we weer prachtige vogels, zoals onder andere kaketoes en groenneklori (een soort papegaai met blauw, rood, groen en geel)! Een vreemde gewaarwording om die vogels hier gewoon zo in het wild rond te zien vliegen. Ook hebben we bomen vol met vleermuizen gezien. De dag vloog voorbij.

sydney3Vandaag is al weer onze laatste dag in Sydney. Vanochtend eerst lekker ontbeten bij Starbucks (de kaart werkt hier ook hoor Els, bedankt nog!) en daarna zijn we naar Bondi Beach geweest, het surfstrand van Sydney. Langs het strand was over een lengte van zo’n 2,5 kilometer een tentoonstelling van kunstenaars geplaatst, “sculptures by the sea” genaamd. Daarna hebben we de markt in Bondi Beach bezocht. Morgen gaan we de camper ophalen en begint onze rondreis door Australië.

2 reacties op “Sydney

1. Hoihoi,

Veel plezier met de camper (wel voorzichtig doen!) en lekker genieten, ik geniet hier van de verhalen. Krijgen zo wel een beetje een idee van Australie.

Groetjes Peter, Dorien,Dylan en Danielle en ons pa en ma.

2. hoi Frans en Cora,

geweldig boeiend om jullie reisverslagen te lezen! Heel veel plezier in jullie “eerste” continent!