Londen

bigben

Na ons kort “oponthoud” in Roosendaal zijn we via de tunnel met de Eurostar naar Londen gegaan. Een makkelijke en snelle manier van reizen. Na ’s avonds rond 6 uur aangekomen met de trein op station St. Pancras, hebben we na een korte zoektocht ons hotel gevonden. Het hotel zelf stelde niet zoveel voor, maar omdat we toch maar kort in Londen waren hadden we expres voor een goedkoop hotel gekozen. Na ingecheckt te zijn en ons wat opgefrist te hebben, zijn we uit een hapje gaan eten. Daarna nog wat gewandeld en vroeg onder de wol gekropen. De volgende dag zijn we Londen gaan bekijken. Omdat we maar 1,5 dag hadden in Londen en we zoveel mogelijk wilden zien, hebben we gebruik gemaakt van de “tube”. Een heel erg gemakkelijke manier van vervoer. Je koopt een kaartje voor verschillende zones; met 2 zones kun je in heel het centrum komen. Een kaartje voor een hele dag kost £ 7,20 (voor 2 zones) en na half 10 wordt het nog goedkoper. Wij waren vroeg en het was een drukte van jewelste. Het lijkt wel of iedereen gebruik maakt van de “tube”, maar lang wachten is niet nodig, want er gaat zo om de 2 minuten een trein.

We zijn begonnen met een wandeling in het centrum naar de Big Ben, the Londen Eye (het reuzenrad) en via de Millenium Bridge een wandeling gemaakt langs de Theems naar de Tower Bridge. Ook hebben we een aantal parken bezocht, zoals Hyde Park met Speakers Corner, Regent’s Park, Green Park en St. James’s Park (welk park wij het mooiste vonden). In dit park zitten veel eekhoorntjes en deze worden vaak gevoerd, zodat ze als ze de kans krijgen gewoon langs je broekspijp naar boven klimmen. Natuurlijk hebben we ook Buckingham Palace bezocht en hebben we de Horse Guards Parade gezien. Daarna hebben we St. Paul’s Cathedral bezocht. Als laatste hebben we het Natural History Museum bezocht omdat daar een expositie was van wildlife fotografie. We hebben hele mooie foto’s gezien.

Daarna was het al weer tijd om naar Heatrow te vertrekken waar onze vlucht naar Sydney om 21.45 uur zou vertrekken.

3 reacties op “Londen

1. Hoihoi,

Leuk om die verhalen te lezen,was wel spannend op station dan, pffff. En nu zit je alweer een paar uur in Australie toch. Hoop dat die reis ook goed gegaan is, zal vast wel.Blijf schrijven, vind het leuk om ze te lezen hoor.

Gr Peter,Dorien,Dylan en Danielle

2. Welkom in Australie Frans en Cora. Hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en dat de jetlag mee valt. Geniet van Sydney, van de haven, The Rocks, Botanical Gardens, de brug en het opera huis en het Olympic Parc maar vooral ook van de stranden. We horen het wel als jullie hier in de buurt zijn.

3. We hebben je voorbereidingen via je site gevolgd. Natuurlijk zullen we vanaf heden al je reis verhalen lezen.

Jullie zijn nu in Australië, lijkt ons een prachtig land. Rosalie en ik wensen jullie veel reisplezier en hopen dat jullie niet al te veel tegenslag tijdens jullie reizen zullen ondervinden. Ik bedoel dan niet de lift in Roosendaal, dat was nog al snel verholpen. Blijf gezond.