Picknick

Healesville-2204Vrijdag, 15 januari 2010 – Vanmorgen gelukkig weinig tot geen spierpijn van de wandeling van gisteren en zijn we doorgereden naar Healesville. We willen hierna de Great Alpine Road gaan rijden voor we naar Tasmanië afreizen. Onderweg kwamen we door een heel mooi bos, het zogenaamde Black Spur. Dit was echt een heel erg mooie weg, met hele hoge bomen en heel veel varens. Halverwege het bos was een picknickplaats en daar zijn we gestopt. Er was een wandeling uitgezet van de picknickplaats naar een picknickplaats aan het begin van het bos, in totaal 9 kilometer. Maar om weer bij de camper te komen dus in totaal 18 kilometer. Dit vonden we een beetje te veel na de 15 kilometer van gisteren, zodat we gewoon het pad op gegaan zijn en zoiets hadden van als we het beu zijn gaan we gewoon terug. Na een drie kwartier gewandeld te hebben kwamen we bij een stroompje en daarna was het pad vrijwel onbegaanbaar door heel veel omgevallen bomen. Healesville-2221De reden voor de vele omgevallen bomen was omdat er in maart 2009 een enorme brand is geweest. Deze dag staat bekend als Black Saterday. We zijn maar omgedraaid en terug naar de picknickplaats gewandeld. Ondertussen was het een uur of 1 en zijn we een boterham gaan eten op de picknickplaats. Het valt ons wel op dat heel veel Australiërs dat ook doen. Bijna alle bankjes waren bezet. Nu is het weer hier natuurlijk iets beter dan in Nederland en de voorzieningen op zo’n picknickplaats ook; hier waren ook weer (hele schone) toiletten en barbecues voor algemeen gebruik. Na de lunch zijn we doorgereden naar Healesville en hebben eerst het informatiecentrum bezocht. Na de nodige informatie over Healesville en omgeving gekregen te hebben, zijn we het stadje zelf nog ingewandeld. Daarna nog even wat boodschappen gedaan en naar de camping gegaan. Nu hebben we al veel campings gezien tijdens onze reis hier, maar deze steekt er echt met kop en schouders bovenuit. De camping ziet er prachtig uit en de douches en toiletten (niet geheel onbelangrijk) zijn echt heel erg netjes en schoon. Ook is het hier heel rustig. We hebben dus gelijk maar drie nachten geboekt. Morgen gaan we in ieder geval de hele dag naar het Healesville Sanctuary en overmorgen gaan we de ferry boeken en de precieze route langs de Great Alpine Road uitstippelen.